HFAB byter profil: "Vill utvecklas"

Halmstads kommunala bostadsbolag satsar nytt.

1 person har reagerat på denna nyheten

delningar

HFAB ser om sitt eget hus och går nu en ny framtid till mötes. På torsdagen presenterade bostadsbolaget sin nya grafiska profil där den kungsblå färgen nu försvunnit. I stället har en varmare ton satt sin prägel på logotypen.

– Varför vi byter färger och logotype handlar om att vi vill följa samhället och utvecklas. Vi har en ambition att återspegla varumärket i det vi verkar i, säger Magnus Wall, marknadschef hos HFAB, och fortsätter:

– Logotypen kommer att synas i färgerna orange, vit och grå. Orange är en färg som symboliserar det mjuka och varma som sprider omtanke, men också är nyskapande och öppen. Precis så som vi eftersträvar att vara.

HFAB:s nya grafiska profil. Foto: Pressbild

Samtidigt kan den som kan sitt Halmstad se en annan detalj som förändrats i den nya loggan. HFAB har tagit fram kranbilen och lyft bort taket.

– Det blir en blinkning mot att vi är mer än bara tak. Vi erbjuder plats för att bygga sitt liv på – ett hem. Helheten speglar strategier och visioner som vi jobbar mot, det vill säga att verka hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden som är Halmstads visioner. Vi är helt enkelt ett bostadsbolag och mer än enbart tak och väggar, berättar Magnus Wall.

Den grafiska profilen kommer att implementeras successivt. Men redan nu kan den som besöker HFAB:s webbplats se förändringarna.

Har du ett nyhetstips? Tipsa redaktionen genom att klicka här.

delningar

Nyhetsbrev

Prenumerera på Sveriges snabbaste och mest ultralokala nyhetsbrev. Här får du nyheter om stora som små händelser.
Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag 24 Sveriges data- och cookiepolicy.

Relaterade artiklar