Festivalen i Tylösand blev en succé

. - Foto: Wilhelm Nilsson

Sågs av över 400 000 personer.

delningar

Beachvolleybollen gjorde succé under sina tre veckor på Tylösand i Halmstad i somras. Turneringen blev så populär att den till och med livesändes på bland annat C More, något som 24Halmstad skrev om i somras. Och sågs av cirka 75 000 personer, även Sportspegeln och SVT Play:s inslag sågs av över 400 000 personer.

Ann Johansson på Destination Halmstad AB, är väldigt nöjd och tycker att det hela utförts på ett proffesionellt sätt:

– Vi är otroligt glada och stolta att Halmstad och Tylösand är platsen där beachvolleyn nu verkligen fått sitt genombrott. Evenemanget genomförs proffsigt av Beachtravels Sweden AB med stor och helt nödvändig hjälp av bland andra Hylte/Halmstad Volley. Inramningen med en rad andra aktivitetsmöjligheter och hangouts tilltalar även många utanför beachvolleyfamiljen, säger hon i ett pressmeddelande.

Hela festivalen som gick under namnet Summersmash Festival ökade även stort i antal deltagare. Där bland annat Beachvolley-SM ökade med hela 20 procent gentemot föregående år.

– Summersmash och Beachvolley-SM är Svensk Volleybolls största mötesplats och årets evenemang var en supersuccé, både när det kommer till deltagare och besökare. Vi jobbar hela tiden stenhårt för att utveckla upplevelsen och känslan på plats. Målet är att skapa tropiska sommarminnen för besökaren, utan att behöva lämna Sverige, där beachvolley och dess livsstil står i centrum, säger Rasmus Jonsson VD på BeachTravels, i ett pressmeddelande.

Har du ett nyhetstips? Tipsa redaktionen genom att klicka här.

delningar

Nyhetsbrev

Prenumerera på Sveriges snabbaste och mest ultralokala nyhetsbrev. Här får du nyheter om stora som små händelser.
Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag 24 Sveriges data- och cookiepolicy.

Relaterade artiklar